خانه > هخامنشیان (Achaemenid), آثار باستانی-تاریخی, ایران باستان > کتاب تاثیر هخامنشیان بر مردم و فرهنگ آناتولی

کتاب تاثیر هخامنشیان بر مردم و فرهنگ آناتولی

کتاب «THE ACHAEMENID IMPACT ON LOCAL POPULATION AND CULTURES IN ANATOLIA(Sixth-fourth centuries B.C.)» ویرایش Inci Delemen با همکاری Oliver Casabonne- Shehrazat Karagoz و Oguz Tekin شامل ۲۲ مقاله منتخب از کنفرانس «تاثیر هخامنشیان بر مردم و فرهنگ آناتولی» است که در سال ۲۰۰۵ م. در استانبول برگزار شده. این کتاب توسط انستیتوی باستان شناسی ترکیه در سال ۲۰۰۷ چاپ شده است. این کنفرانس سومین کنفرانس در این زمینه (پس از دو کنفرانس پیشین در سالهای ۱۹۹۷ و ۲۰۰۰) است.

در ادامه عناوین مقالات این کتاب و نویسندگان آنها رو ذکر می کنم و اگر فرصت کردم بخشهایی از مقالات رو که به نظرم جالب بیاد در پستهای بعدی خواهم آورد. (این پست در پاسخ به نظری در این پست و نظری در این پست است تا دوستان تجزیه لب بدونند که در خود ترکیه هم کسی موضوعات تاریخی رو زیر سوال نمی برد. کما اینکه من و دوستانی که از ترکیه داشتم ساعتها در مورد تاریخ دو کشور چه گذشته و چه معاصر حرف می زدیم و هیچگاه رفتاری رو که از دوستان تجزیه طلب دیدم از دوستان نازنینم که اهل ترکیه بودند ندیدم. — در نگارش نامها چون برخی کاراکتر ها رو ندارم متاسفانه نتونستم صورت درست رو به ترکی بنویسم- در مورد «ش» و «چ» سعی کردم طوری بنویسم که حداقل درست تلفظ بشه.)

1- Christopher Tuplin, «A Foreigner’s Perspective: Xenophon an Anatolia»

2- Jurgen Borchhardt, «Der Gurtel als Zeichen der Gwfolgschaft»

3- Novella Vismara, «Some Reflections on Iconographic /motifs in Lycian Coinage, The central Achaemenid Empire’s Powerful Plitical Presence in a Border Region»

4- Eric Raimond, «Persian Power and Lycian Religion»

5- Gul Ishin, «An Achaemenid Stamp Seal from Patara»

6- Sedef Chokay-Kepche- Matthias Recke, «Achaemenid Bowls in Pamphylia»

7- Mustafa Hamdi Sayar, «Eskichag’da Chukurova’da Hilal ve Yildizin Kullanimi Mondsichel und Stern im Ebenen Kilikien»

8- Oliver Casabonne, «The Formation of Cappadocia: Iranian Populations and Achaemenid Influence

9- Shevket Donmez, «The Achaemenid impact on the Central Black sea Region»

10- M. Taner Terhan, «Median and Achaemenid Periods at Tuspa»

11- Latife Summerer, «From Tatarli to Munich: The recovery of a Painted wooden Tomb Chamber in Phrygia (with an Appendix by P.I. Kuniholm- M.W. Newton-C.B.Griggs)»

12- Mehmet Ozsait-Nesrin Ozsait, «Delipinar Mezar Stelleri/ Grave Stelae Delipinar»

13- Tomris Bakir, «Auswertung der Keramik fur eine relative Chronogie im perserzeitlichen Daskyleion»

14- Aytekin Erdogan, «Beobachtungen zur achamenidischen architektur Daskyleions»

15- Shehrazat Karagoz, «Neue Uberlegungen zu einem freistehenden Grabmonumenten aus Daskyleion»

16- Gurcan Polat, «Daskyleion’dan Yeni bir Anadolu-Pers Steli / A New Perso-Anatolian Stele from Daskleion»

17- Frederic Maffre, «Example of the Persian Occupation in tghe Satrapy of Phrygia through the Study of the Populationn from the Asian Provinces in the Achaemenid Empire»

18- C. Brian Rose, «The Thombs of Granicus Valley»

19- Oliver Casabonne -Marcel Gabrielli, «A Note on Persian Armours»

20- Veysel Tolun, «A Persianizing Terracotta Statuette from Assos»

21- Deniz Kaptan, «A Channel of Communication: Seals in anatolia during the Achaemenid Period»

22- Christopher Tuplin, «The Achaemenid Impact in anatolia: A summary»

  1. فوریه 20, 2009 در 5:53 ب.ظ.

    سلام دوست گلم

    سایتت رو کمی مطالعه کردم.جالبه

    ((از عربها کثیف تر هم وجود داره؟؟؟؟))

    بیا پیشم تا بدونی

    ——————————————–
    دوست عزیز من کلن (کلا) از اینکه به هر نژادی توهین بشه خوشم نمیاد. ممکن است من اشتراکات کمتر یا بیشتری با هر قومیتی داشته باشم ولی همه رو از دم یک تیغ گذروندن رو نه کار درستی می دونم نه بهش معتقدم. در هر کشور و نژادی هم خوب هست هم بد. اگر کسی این موضوع رو ندونه به نظر من تصور بسیار اشتباهی از جهانی که درش زندگی می کنیم داره. من هم اگر از زندگیم یک چیز آموخته باشم همین است.

    می خواستم این نظر رو ویرایش کنم ولی ترجیح دادم باشه که بتونم پاسخم رو زیرش بذارم. راستی، چرا همه در وبلاگ من با نام ایرانی نظر میدند؟

  2. فوریه 20, 2009 در 7:07 ب.ظ.

    سپاس

    ———————
    خواهش می کنم، ستوده عزیز

  3. فوریه 20, 2009 در 10:14 ب.ظ.

    سپاس و منتظر مقالات می مونم. راستی منم یک ایرانیم اشکالی که نداره؟

    ——————————
    نه کیان جان. برای من که کلی باعث افتخار است که خودم یک ایرانی هستم ولی این رو از این جهت گفتم چون اول فکر کردم همون دوست قبلی مون است بعد دیدم نه.

  4. فرهاد
    مارس 9, 2009 در 7:40 ب.ظ.

    شما باستانگراها کلاسیکترین لطیفه ها و جوکها رو برای ما ایرانیها و جهانیان تعریف میکنید. ممنون از این همه لطفتون.
    ———————————————————-
    به هر حال این هم نظری است برای خودش. خوشبختانه من در تمام مواردی که مطلبی در مورد ایران نوشتم، مرجعش رو ذکر کردم و در تمام موارد هم، این مراجع، کتابهای معتبرترین دانشگاه هاست که در هیچ موردش هم نویسنده اش ایرانی نیست. من کاری که می تونم انجام بدم، نشان دادن حقایق به کسی است که توانایی دیدن داشته باشه. اگر کسی چشمانش رو عمدا ببنده و برخوردش با مطالب به شیوه غیر علمی و با تئوریهای خودساخته باشه، شرمنده ام، حداقل من یکی درمانی برای این موضوع نمیدانم. ولی به هر حال اگر هم برای شما لطیفه بوده، خوشحالم که تونستم لبخندی به لبتون بنشونم.

  5. mahan
    مه 26, 2014 در 12:05 ب.ظ.

    این جماعت پانتورک وقتی هم که کم ميارن و دیگه سوادشان نميرسه جواب بدن مث این آقای فرهاد شروع به یاوه گویی میکنند که البته همین یاوه گویی و همین توهین کردن و فحاشی و زوزه کشیدن بیشتر بهشون میاد جماعتی که از فقر سواد تمام منابع دانشگاهی و آکادمیک رو زیر سوال میبرند اصلا لایق بحث کردن هم نیستند… اینها هنوز در توهم همون مزخرف به سر میبرم که همه ارزشهای ادبی و ملی و باستانی و….. در 80 سال پیش ساخته شده!!!! یا مثلا نام آذری و زبان آذری رو کسروی اختراع کرده! واقعا متاسفم از اينهمه فقر سواد که حتی تا به حال نام مجموعه خطی و تاریخی هنری پزشکی و موسیقی و… «سفینه تبریز» که در یونسکو هم ثبت شده به گوش این جماعت بیگانه پرست نخورده!

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

