در چوبی با نقش داریوش در لباس فرعون

kh1 047

تصویر بالا در چوبی جعبه ای را نشان می دهد که برای نگهداری تندیس ها به کار می رفته که احتمالا در نیایشگاهی قرار داشته. تصویر روی در داریوش اول (521-486 پیش از میلاد) در سمت راست را نشان می دهد که لباس فرعون بر تن دارد و در حال پیشکش هدیه ای به خدای- آنوبیس است. و شخص ایستاده در سمت چپ ایسیس است. این اثر با شماره ی AES 37496 در موزه ی بریتانیا قرار دارد. تصویر توضیح موزه ی بریتانیا مربوط به این در را در عکس زیر می توانید ببینید.

Desc_Daruish

  1. رضا
    آگوست 26, 2009 در 1:42 ب.ظ.

    آيا كتيبه اي هم روي ان هست كه دلالت بر داريوش بودن آن پيكره كند ؟

    • raeeka
      آگوست 28, 2009 در 7:19 ب.ظ.

      رضا جان توضیحات این مطلب رو از زیر نویسش که در خود موزه ی بریتانیا بود برداشتم که عکسش رو الان به مطلب اضافه کردم. به همین خاطر اطلاعاتم در موردش محدود است ولی با اظمینان میشه گفت که حتما متنی یا آیتم دیگری همراه با کتیبه یا توضیحی بوده که اونها نتیجه گرفته اند این نقش داریوش است. متاسفانه وبسایت موزه ی بریتانیا هم تمام آیتم هاش رو به صورت آنلاین نداره وگرنه توضیحات کاملتر بود. به هر حال اگر مطلب بیشتری در این زمینه پیدا کردم، به توضیحات همین پست اضافه خواهم کرد.
      ولی در زمینه ی داریوش و مصر شاید این دو مطلب همین وبلاگ برات دیدنی باشه: 1 و 2

  2. hamoon
    سپتامبر 26, 2009 در 8:19 ق.ظ.

    ای گوه به قبر پدر هر چی دروغگو و جاعل تاریخه. در راسشون فارسهای شیاد که هر چه میبینند از آن خود میدانند.ملتی عقده ای که د افسانه هایی مانند داریوش و کورش به سر میبرند.که از اشعار نژاد پرست کثیفی مانند فردوسی تراوش کرده.0

    • raeeka
      سپتامبر 28, 2009 در 12:28 ب.ظ.

      به به هامون جان! کجا بودی پسر؟ دلم تنگ شده بود. خوشحالم باز می بینمت : )))))

    • hessam
      جون 12, 2011 در 5:56 ق.ظ.

      آخه روانی، عکس داریوش که مصری ها کشیدند چه ربطی به فردوسی توسی اونهم قرن ها بعد داره!

  3. kor799
    اکتبر 17, 2009 در 10:43 ق.ظ.

    من فکر میکنم که این عکس مربوط به کشورگشایی داریوش در مصر باستان باشه چون روش بارعام با عکس مشابه در تخت جمشید بسیار شباهت داره…با این تفسیر کسی که بر صندلی نشسته داریوش کبیره!

  4. آرمان
    نوامبر 15, 2009 در 11:47 ق.ظ.

    من فقط می خواستم خیلی کوتاه به دوستمون هامون بگم که فکر نمی کنم کسی قصد این رو داشته باشه که نژاد فارس رو بخواد نژاد برتر یا تاریخ اونها رو خیلی بزرگ جلوه بده. ما فقط سعی داریم بدونیم در تاریخ چه گذشته به خصوص که در طی دوران تحصیلی در ایران این اطلاعات رو دراختیار دانش آموزان و دانشجوها نمی ذارن! همه می دونن که عرب ها و ترکها و دیگران هم دارای تمدنهای بزرگی هستن و بسیار تاثیر گذار. تمدن رو یک ملت به وجود نمیاره ، جا برای همه هست …

  5. zari jamshidi
    جون 12, 2010 در 9:53 ب.ظ.

    با درود به همه ی ایرانیان راستین و نژاده به گمان من این اقای هامون که نام ایرانی هم دارد یکی از ان پان ترکها یا پان عربهای گژستک باشند که همچون پورپیرارها و…اندیشه ای ایران ستیز دارندبرای هر چه بهتر روشن شدن ایشان و÷وچی اندیشه ها وباورهایشان سند روشنی از دیگر کشور آفریقایی ای که در روزگار هخامنشیان زیرفرمان ایران بود و استان کوشه(کشور اتیوپی امروزی) نام داشت را می آورم و آن سازه های رازآمیز لالیبلا lalibelaمیباشند که به همگی یکپارچه از سنگ تراشیده شده وبه نادرستی کلیسای ترسایان انگاشته شده اند زیرا که از بالا به گونه چلیپایی شکسته دیده میشوند اما به روشنی میتوان همانندی بسیار اشکاری را میان نگاره چلیپایی آنهاو چلیپای آرامگاههای شاهان هخامنشی در نقش رستم که یادمانی از فلسفه مهرازی یا همان آیین میترایی ایرانی کهن میباشدونیز ساخنمان ای سازه هی لالیبالا با ساختمان کعبه زرتشت در نزدیکی همان آرامگاههادید راستی جناب راییکااز نگاره رنگی فرستادگان ساسانی در دربار پولاکسین دوم هندی در غار آجانتا چیزی یافت نشد؟

  6. raeeka
    جون 14, 2010 در 1:49 ق.ظ.

    نه زری جان متاسفانه مطلبی پیدا نکردم. امیدوارم اگر دوستان دیگر این را می خوانند و در این زمینه عکسی/اطلاعاتی دارند به اشتراک بگذارند.

  1. No trackbacks yet.

نظر شما در مورد این نوشته چیست؟

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی یکی از نمادها کلیک کنید:

نماد WordPress.com

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: