خانه > موزه ی لوور, کاشیکاری, آثار باستانی-تاریخی, ایران پس از اسلام > کاشی های ایرانی از دوره ی ایلخانی در موزه ی لوور

کاشی های ایرانی از دوره ی ایلخانی در موزه ی لوور

این کاشی ها که ساخت سال 1267 میلادی / 665 هجری و متعلق به امامزاده جعفر دامغان هستند، اکنون در موزه ی لوور نگهداری می شوند و جزء کهن ترین کاشی های ایرانی موزه ی لوور از دوره ی مغول و حکومت ایلخانیان به حساب می آیند.

جزییات نقش های برخی از کاشی های هشت ضلعی و چلیپا را می توانید در عکس های زیر با وضوح بیشتری بیینید.

  1. farrokh
    فوریه 27, 2011 در 12:32 ب.ظ.

    خیلی عالیه اگه بصورت ایمیل این اطلاعات رو بدید ممنون میشم

  2. farrokh
    فوریه 27, 2011 در 12:33 ب.ظ.

    من یک باستان شناسم دوست عزیز

  3. iran_farrok@yahoo.com
    فوریه 27, 2011 در 12:35 ب.ظ.

    مخصوصا تصاویر اگه ایمیل بشه عالیه

  4. پوریا شکری
    مه 1, 2015 در 11:11 ق.ظ.

    با سلام و احترتم خدمت مدیر سایت
    اگه امگان داره لینکی که از موزه لوور این کاشیهارو دانلود کردین در اختیارم بذارید من خودم به سایت موزه لوور رفتم و تصویر کاشیهای دوره ایلخانان رو دانلود کردم ولی اینها رو تو موزه لوورنتونستم پیدا کنم اگه امکان داره لینکشو در اختیارم بذارید ممنونم موفق باشید.

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

