تندیس چنگ نواز، شوش، موزه ی لوور

شکل بالا نیم تنه ی سفالین یک چنگ نواز را نشان می دهد. این اثر اکنون در موزه ی لوور نگهداری می شود. این تندیس در شوش یافته شده و حدس زده می شود متعلق به دوره ی سلوکی یا اشکانیان، یعنی بین 300 سال پیش از میلاد تا 300 سال پس از میلاد، باشد.

  1. فرهنگ
    مارس 29, 2010 در 12:19 ب.ظ.

    راییکا جان همیشه دلم میخواست بدونم سبک و سیاق موسیقی ایرانی پیش از اسلام چگونه بوده ایکحاشک نغمه هائی از آن دوران بیادگار میماند . مرسی از مطالب زیبای وبلاگ ( گنجینه ) با ارزش شما

    • raeeka
      مارس 31, 2010 در 8:28 ب.ظ.

      من هم همین طور فرهنگ جان. ضمنا اگر این پیوند براتون جالب بوده شاید دیدن این یکی هم خالی از لطف نباشه.

  2. مارس 31, 2010 در 7:25 ب.ظ.

    با اجازه ی شما به بالاترین لینک شد!

    • raeeka
      مارس 31, 2010 در 8:29 ب.ظ.

      لطف کردی زریوار جان

  3. آرتاهرمس
    آوریل 4, 2010 در 8:40 ق.ظ.

    دلم برایت تنگ شده… کجایی راییکای مهربان؟!

    • raeeka
      آوریل 9, 2010 در 2:19 ق.ظ.

      سلام آرتای گرامی. شرمنده از این پاسخ دادن دیر. جدیدا اونقدر سرم شلوغ شده که جتی به وبلاگ هم نمی رسم. در ضمن ممنون که به یادم بودی. امیدوارم روز و سالت خوش باشه.

  4. kingfoska
    آوریل 9, 2010 در 5:53 ق.ظ.

    ادرس فرندفیدت رو که پاک کردی…ایمیلی هم برای تماس در وبلاگت ندیدم.
    لطفا به من یک ایمیل بزن یک سوالی دارم
    ممنون

  5. iran
    ژوئیه 6, 2010 در 3:01 ب.ظ.

    سلام به نظر بنده اجنبیها یا همان ساکسونهای چشم ابی بهتر از ما ایرانیها میتوانند اثار ما را حفظ و در موزه هایشان نگهداری کنند.لابد میپرسید چرا؟دلیل دارم!

    • raeeka
      ژوئیه 7, 2010 در 1:16 ق.ظ.

      نمی پرسم چرا و موافقم با اینکه در حال حاضر اونها بهتر از ما قدر آثار ما رو می دونند ولی همواره فکر کرده ام که این نباید برای ما توجیهی باشه که جامعه مون رو رها کنیم که در همین وضعیت بمونه. من نه تنها در مورد آثار باستانی، بلکه در مورد هر موضوعی که به عنوان فردی از جامعه از وضعیتش راضی نباشم مستقل از اینکه بقیه ی جامعه چه وظیفه ای در قبال اون موضوع داره از خودم می پرسم که «من برای تغییر اون وضعیت چه کرده ام»؟ باور دارم که اگر همه ی ما سعی کنیم چنین نگاهی به موضوعات داشته باشیم وضعیت به سویی بهتر از آنچه هست خواهد رفت.

  6. مهدی
    دسامبر 11, 2012 در 8:33 ب.ظ.

    سلام من مهدی هستم ساکن تهران . دایی من سازنده چنگ و harp است و جالب اینجاست این ساز بیشتر از ارمنستان وارد میشود درصورتی که مال ماست . در موزه ها نام ایران زیاد یافت نمی شود و از تمدن آسیا نام برده می شود ! واقعأ دلم میسوزه ممنون

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

