خانه > مطالب دسته بندی نشده > نظر خواهی (این پست شاید در آینده پاک شود)

نظر خواهی (این پست شاید در آینده پاک شود)

اگر خواننده ی دایمی وبلاگ هستید ممنون می شم اگر نظرتون رو بنویسید که چرا مطالب این وبلاگ را دنبال می کنید. در «شبهای بی سحر» به دنبال چه چیزی هستید؟ و کدوم مطالب براتون جالب تر بوده؟ دلیل این موضوع و دلیل به روز نکردن وبلاگ، دلسردی ای است که پس از برخورد بهترین دوستم در من به وجود آمده وقتی که با علاقه ی زیادی می خواستم چند مطلب از وبلاگ رو بهش نشون بدم و با پاسخ بی تفاوتش رو به رو شدم که «خب، حالا که چی؟ حالا این یکی یک چیزی ولی کدوم آدم عاقلی کوزه رو به شکل کفش درست می کنه؟ …  اصلا الان چی هستیم؟ … من حتی از شنیدن اسم سی و سه پل هم حالم به هم می خوره … »

اگر چه شاید در درون ذهنم پاسخ های کامل و جامعی به تک تک این حرفها داشته باشم ولی اون برخورد برام چنان ناگوار بود که بعد از اون هرگز دستم به صفحه ی کلید نرفت که مطلب جدیدی پست کنم. با این وجود، دوست دارم بدونم دوستانی که اینجا را دنبال می کنند با چه انگیزه ای این کار را انجام می دهند. شاید من هم انگیزه ی گمشده ام رو برای سر پا نگه داشتن وبلاگ بازیافتم.

  1. اوت 12, 2010 در 7:39 ق.ظ.

    سلام . من شاید نظری تا الان نگذاشته باشم اما همیشه مطالبتون رو می خونم. وبلاگی بسیار تخصصی و قوی ایجاد کردین . مطمئنا بازدید کننده های خاص خودش رو داره و نباید از هر کسی توقعات اینجوری داشته باشین. امیدوارم مثل قبل بازم ادامه بدین. سایت ما هم تقریبا به همین شکل تخصصی کار میکنه .. . . .

    من خودم بیشتر مطالب نابی که میزارین رو خیلی دوست دارم .مطالبی که کمتر کسی بحثی کرده یا حرفی ازش زده . . .  

  2. ندا
    اوت 12, 2010 در 7:47 ق.ظ.

    من سایت شما را از طریق گودر دنبال می کنم، با خوندن این پست برای اولین بار به خود سایت آمدم تا برایتان بنویسم.
    اعتراف می کنم که تمام مطالبتان را همیشه کامل نمی خوانم. اما به شما به خاطر نگرش زیبایتان تبریک می گویم و خواهش می کنم که به پست های خود ادامه دهید.
    فکر می کنم که اکثر افرادی که به وبلاگ شما مراجعه می کنند به دلیل کلید واژه های خاص شما از طریق جستجوی گوگل وارد می شوند، همان طور که من هم اولین بار زمستان گذشته پس از بازدید از موزه پرگامون برلین اینگونه شما را یافتم.
    به عنوان یک انسان عام خواندن و به خاطر سپردن تمام مطالب شما دشوار است. اما می دانم که با دیدن پست های شما شمه ای از تاریخ ایران در ذهن من شکل می گیرد و توسعه می یابد که آنرا برای خود و همه ایرانیان لازم می دانم.

  3. ایمان
    اوت 12, 2010 در 8:00 ق.ظ.

    سلام/ اسم من ایمان است/ وبلاگ شما را با گوگل ریدر دنبال می کنم/ کار من در گستره خط فارسی است/ در اصل طراح گرافیک هستم که بیشتر به همراه گروهی ار دوستانم بر روی خط فارسی مطالعه می کنیم/ سعی داریم خط فارسی را به عنوان مهم ترین ویژگی گرافیک ایرانی پاس بداریم/ من هم با مشکلاتی از این دست در کارم روبه رو بوده ام. بسیار زیاد/ چه در کار طراحی زمانی که به اصرار از الگوهای کهن خط فارسی برای ارایه مطلبی امروزی استفاده می کنم و چه در گستره پژوهش/ خودت بهتر می دانی که ملت ما دوره ی تجددخواهی را سپری می کند/ مرعوب فرهنگ غرب است و نسبت به گذشته فرهنگی خود دچار شک و تناقض/ سال های اخیر و بازی احمقانه ای که در این سال ها با سنت های ما شده اوضاع را برای مردم وخیم تر کرده/ نمونه اش این که برای مردم به راحتی پذیرفته است که فارسی را به الفبای غربی بنویسند اما نسبت به الفبای عربی اکراه دارند/ بیش از ادامه نمی دهم/ بحث مفصل است و این مثال های ناقص بحثمان را به سرانجام نمی کشاند/ آخر اینکه به مردم باید حق داد که در این شرایط دچار بدفهمی های بسیار باشند درباره فرهنگشان و باید با صبر و حوصله کار کرد و آگاهی داد/ باید آنهایی که در این حوزه کار می کنند از هم پشبیبانی کنند و هر روز این حلقه را گسترده تر کنند.اگر دوست داشتی اینجاها را هم ببین:
    http://www.dabirehcollective.com
    http://www.imanraad.com

  4. فرزانه
    اوت 12, 2010 در 8:30 ق.ظ.

    سلام
    دوست ناشناخته عزیز
    من دریافت کننده مطالب شما هستم و به نظرم وبلاگ شما یکی از با ارزش ترین هاست.
    خواهش می کنم به کار خودتون ادامه بدهید و بگذارید این گنجینه با ارزش که تا به امروز زحمت گردآوری اش را کشیده اید پر بار تر شود.
    این که کسی به تاریخ و گذشته خود علاقه ای ندارد ممکن است به دلایل متعددی باشد ولی به هر دلیل پسندیده نیست.
    من از طرف خودم می خواهم از زحمات شما در این جهت تشکر کنم و آرزو می کنم که این راه را ادامه دهید.
    پاینده باشید.

  5. arash
    اوت 12, 2010 در 8:46 ق.ظ.

    درود بر شما راییکا گرامی
    مهم نیست که اون دوست شما چه نظری درباره این مطالب و در کل تاریخ ایران داره مهم اینه که تعداد زیادی ایرانی به این تارنما سر میزنند تا با شگفتی های تاریخ ایران باستان اشنا شوند و بهره ببرند .من به نوبه خوم از شما درخواست پیگیری این کارزیبا را دارم.من در شبهای بی سحر به دنبال شگفتی هایی هستم که شاید در هیچ کجای دیگر ان را نیابم.مطالب شما ناب و کم نظیرند و ادم را به خود جذب می کنند.
    دوست من هر چه زودتر دست به صفحه کلیدببرید و مارا هر چه بیشتر امیدوار کنید.
    سپاس-بدرود

  6. کامیار
    اوت 12, 2010 در 1:40 ب.ظ.

    وبلاگت را توی گوگل ریدر گذاشتم و همیشه می خونم و می بینم. چند تا دلیل دارم:
    1- من اصولا آدمی هستم که علاقه ی خاصی به عکس، نقشه و نمودار دارم.
    2- عاشقانه چیزهای باستانی همه ی کشورها را دوست دارم.
    3- حس می کنم کار خیلی مهمی داری انجام می دی و حس می کنم که باید حتی چند تا کمک بگیری، تصور کن اگه بشه یک روز یک آرشیو بزرگ از همه چیزهای باستانی ایران در یک موزه ی مجازی داشته باشیم. چون الان همه ی اینها در گوشه و کنار دنیا و ایران پراکنده اند اگر بشه همه اونها را به صورت مجازی یک جا جمع کنیم شاهکاره. نمی دونم چقدر می شه به کمک سازمان میراث فرهنگی دل خوش کرد ولی به نظرم تو یک پروژه ی عظیم رو شروع کردی. نمی دونم چرا از اول به این وبلاگ اینجوری نگاه می کردم …

  7. اوت 12, 2010 در 4:25 ب.ظ.

    خوب! طیف مخاطب شما هر کسی نیست، مطمئناً هر کسی متوجه ارزش کاری که شما دارید انجام می‌دید نمی‌شه. مطمئناً در جایی که هیچ مرجع و سازمانی به شکل سازماندهی شده برای جمع‌آوری فهرستهای قابل مراجعه از بازمانده‌های تاریخی ما تلاش نمی‌کنه و وظیفهٔ خودش نمی‌دونه این کار رو، تلاش شما قابل تقدیره. من بشخصه به شیوهٔ دیگه‌ای همین کاری که شما دارید انجام می‌دید رو دارم سعی می‌کنم برای ادبیات انجام بدم (http://ganjoor.net) برای خودم این کار جز زحمت و هزینه عایدی دیگه‌ای نداره (صادقانه بخوام بگم برای خودم اعتبار آورده و میاره اما این اعتبار رو می‌شد و میشه با تمرکز بر روی کارهایی که مخاطبش جهانی‌تره بیشتر و بهترش کسب کرد).
    من به سهم خودم از تلاش شما تشکر می‌کنم و ازتون خواهش می‌کنم اگر امکان ادامهٔ این کار رو دارید ادامه‌ش بدید.

    • کامیار
      اوت 12, 2010 در 5:48 ب.ظ.

      حمیدرضا جان از گنجور واقعا ممنون. جامعه ما به چنین وبسایتی بسیار نیاز داشت

    • raeeka
      اوت 15, 2010 در 3:14 ق.ظ.

      حمیدرضا جان واقعا دست مریزاد. من همیشه ساعتها در «گنجور» وقت می گذرونم. واقعا مجموعه ای که فراهم کرده اید شایسته ی تقدیر است. شاید اگر سایت شما نبود برای کسانی که دور از وطن هستند رشته ی ارتباط با ادبیات بسیار زودتر گسسته می شد. به نوبه ی خودم اونقدر ازتون ممنونم که قابل بیان نیست.

    • derang
      اوت 15, 2010 در 8:19 ق.ظ.

      آقا من یه سپاس ِ ویژه از شما دارم. باور کنین فکر می کردم یه موسسه داره گنجور رو اداره می کنه و نه یک شخص. کارتون قابل ِ تقدیر و تحسین ه. متشکرم

  8. اوت 13, 2010 در 2:27 ب.ظ.

    مهم اینه که به کاری که می کنی ایمان داشته باشید. اگه این وسط یکی دوتام اومدن چیزی گفتن نباید دلسردتون کنه. همیشه اون انتقادی واستون مهم باشه که بشه ازش به نحوی سازنده استفاده کرد. به این جور حرفا نقلا که حتی نمیشه اسمشو
    گذاشت انتقاد زیاد توجه نکنید. حتی اگه از طرف بهترین دوستتون باشه. وبلاگتون طرفدارای خاص خودشو داره و خوشحال میشیم که بازم ادامه بدین.

  9. M
    اوت 13, 2010 در 5:37 ب.ظ.

    من همون دوست نا اگاهی هستم که به خاطر عدم علاقه به مسائل تاریخی اظهار نظر نا مربوطی کردم. خواستم اینجا هم توضیح بدم که اظهار نظر من خیلی شخصی و صرفا بر اساس علایق شخصی خودم بود و واقعا مجموعه ارزشمندی که اینجا جمع اوری شده با یک حرف نسنجیده یا مبتنی بر نظر شخصی خدشه پذیر نیست.

    • raeeka
      اوت 15, 2010 در 3:09 ق.ظ.

      «دوست نا آگاه» ؟ 😦 چرا این کلمه ها رو به کار می بری؟ |/\| خودت هم خوب می دونی که اگر برام اونقدر عزیز نبودی، هیچ وقت چنین ارزش زیادی به حرفهات نمی دادم وگرنه تو که باید بدونی که من کم فحش نخوردم و بد و بیراه نشنیدم.

    • derang
      اوت 15, 2010 در 7:41 ق.ظ.

      دوست ِ دوست ِ من سلام 🙂
      همون ابتدا اومدم نظری بنویسم، چیزی شد شبیه حکم ِشما (در مقابل) بنابراین پاکش کردم. حتی درصورتی که عبث می دونید این کار رو، نحوه ی بیان اش مهم ه. هرچند بین ِ دو دوست تعارف معنی نداره ولی از جادوی کلام غافل نشید. بیان ِ تردید منطقی تر از صدور ِ حکم ه. این تردید به جان ِ ما هم هست شاید، نه فقط در این خصوص. همواره پرسش ِ اساسی اینه «که چی؟» به جای نفی آنچه می کنیم بهتر ه دوباره بپرسیم که چه کنیم بهتر ه.

  10. arash
    اوت 14, 2010 در 10:47 ق.ظ.

    درود بر شما
    دیدید راییکا جان ،همه دوست دارند که شما دوباره اغاز کنید کاری را که مورد تحسین همگان بوده و هست.

  11. raeeka
    اوت 15, 2010 در 2:58 ق.ظ.

    سپاس از تک تک دوستانی که نظرشون رو نوشتند. لذت آشنایی با دوستان ندیده ای که علاقه ی مشترک به یک موضوع، آدم رو به اونها متصل می کنه، از لذتهای ناب این دنیاست که خوشبختانه دنیای آنلاین امکانش رو فراهم کرده و چه بسا که لذتش کم از لذت دیدن زیباییهای به جا مانده از گذشته نیست.
    کامیار عزیز اشاره ی بجایی به سویی که قصد دارم وبلاگ رو ببرم کرده. در ابتدا نگاه من به این وبلاگ به صورت دفتر یادداشت آنلاینی برای خودم بود که مطالبی که به نظرم جالب می اومد رو درش یادداشت می کردم. به تدریج با گردآوری اطلاعات آثار باستانی مختلف، تصمیم گرفتم که وبلاگ رو تبدیل کنم به مجموعه ای از اشیای باستانی ایران که در گوشه و کنار دنیا پراکنده است چون متاسفانه در دنیای حقیقی/مجازی چنین گردآوری ای انجام نشده. امیدوارم بتونم به تدریج این مجموعه رو کامل و کامل تر کنم. دوست داشتم چند خطی بیشتر بنویسم ولی حقیقتا ذهنم اونقدر آشفته است که مجالی نمی بینم. شاید زمانی دیگر.

  12. kingfoska
    اوت 15, 2010 در 4:09 ق.ظ.

    راییکای عزیز و دوست داشتنی
    تو اگر نباشی کی به ما از کوزه های گلی و تندیس های زیبای یادگار پدرانمان بنویسد؟
    بنویس برای دل خودت ، برای دل من ، برای دل همه عاشقان سرزمین من

  13. سمانه
    اوت 15, 2010 در 5:16 ق.ظ.

    سلام
    من برای اولین باره که اینجا اومدم
    ولی به نظرم ابراز نظر یک نفر دلیلی برای بستن یک وبلاگ نیست
    کمترین دلیل نگهداشتنش نوشتن برای خودت و آرامشیه که این کار به آدم میده

  14. رز سیاه
    اوت 15, 2010 در 5:26 ق.ظ.

    من اولین باره این وبلاگ رو میبینم ولی فکر میکنم اگر افرادی از زاویه نگاه شما به مسائل نگاه نمیکنند این موضوع نباید باعث دلسردیتون بشه به دو دلیل:
    یک – به این فکر کنید افراد زیادی هم هستند که ذوق و نگاه شمارو میپسندند و از مطالبی که شما باهاشون سهیم میشین لذت میبرند و یاد میگیرند و یا دست کم یادآوری موضوع لذتبخشی براشون میتونه باشه.
    دو – کسی که کار فرهنگی میکنه باید خودش رو برای شنیدن نظراتی از انواع دیدگاههای متفاوت و سلائق مختلف آماده کنه و اگر احساس میکنه نظر خودش کامل تر و سازنده تر هست برای پذیرشش بستر سازی کنه. در کار هنر و فرهنگ دلسردی نباید راه داشته باشه حتی اگر شما در زمینه ی کاری که میکنید تک صدا باشید. مطمئن باشید در اینصورت هم ذهنهای تشنه ای هستند که حرف شما رو حرف دل خودشون میبینند و جذبتون میشن. به عقیده ی شخصی من در این مقوله اگر در مقابل هر صد مخالف یک نفر رو جذب کنید کار بزرگی کرده اید و شایان تشویق هستید.
    براتون آرزوی بهترینها رو در راهی که پیش رو دارید دارم و امیدوارم صبورانه و پیوسته قدم بردارید و به دوردست تر نگاه کنید و دامنه ی دیدتون رو هم از یک فرد به یک گروه یا حتی یک جامعه وسیعت ببخشید.

  15. رز سیاه
    اوت 15, 2010 در 5:42 ق.ظ.

    ضمنن من نگاه سریعی به پستهاتون انداختم. زحمت فوق العاده ای برای جمع آوری این مجموعه ارزشمند کشیدید. به گودرم ادتون کردم و مطالبتون رو ریشیر خواهم کرد. منتظر پستهای جدید از وبلاگتون خواهم بود 🙂

  16. موسوی چپ دست
    اوت 15, 2010 در 6:55 ق.ظ.

    دوست عزیز وبلاگ خوبی داری و کلی و حیفه که ننویسی

  17. میرزا
    اوت 15, 2010 در 7:00 ق.ظ.

    راییکا جان
    من شخصا همیشه از مطالب و مستنداتی که منتشر کردی لذت بردم و همیشه هم ارادتم را در زیر لینکهایت ابراز داشتم…
    امیدوارم فعالتر ببینمت…
    درود و ارادت

  18. blue berry
    اوت 15, 2010 در 7:16 ق.ظ.

    سلام من اولین بار که میام اینجا، تازه می‌خوام بشم یکی‌ از خوانندهاتون، فک کنم برای دلسردی یه کم زوده، راستش مطالبتون رو هنوز ندیدم ولی‌ با تعریفأی که شنیدم باید خیلی‌ جالب باشن، با تشکر

    بلوبری

  19. آزاده
    اوت 15, 2010 در 7:27 ق.ظ.

    راییکا جان! پیوندهای شما را نخست در بالاترین دیدم. همواره آنها را دنبال می کنم و به وبلاگتان سر می زنم. فکر می کنم واکنش دوستتان هم از سر سرخوردگی نسبت به وضعیت کنونی باشد. اما بی شک کار شما ارزشمند است و افراد بسیاری آن را دنبال می کنند.
    من همه پیوندها به خصوص تندیسهای ایزدبانوها را دوست دارم:))

  20. یولیو
    اوت 15, 2010 در 11:52 ق.ظ.

    اولین باره اینجا میام اما خیلی جالب بود واسم. به نظر هر کدوم از پست های این وبلاگ پیام های تاریخی آموزنده ای داره. مثلا پستی که راجع به نگاره زرتشت بود اطلاعاتی می ده درباره آیین های باستانی ما، بانوی ساسانی درباره پوشش های باستانی ایران و … برای من که جالب بود

  21. raeeka
    اوت 15, 2010 در 12:29 ب.ظ.

    سپاس از تک تک دوستان به خاطر لطفشون. می خواستم تک تک پیغام ها رو پاسخ بدم ولی به جاش تصمیم گرفتم که اون زمان رو صرف نوشتن یک پست جدید بکنم و همه ی شما رو به دیدن یکی از آثاری که برای خودم خیلی جالب بوده مهمون کنم.

  22. کیوان
    اوت 16, 2010 در 9:28 ق.ظ.

    قرار نیس همه این مطالب رو در ک کنن

  23. مهزاد
    اوت 16, 2010 در 8:46 ب.ظ.

    سلام. انگار یه مقدار دیر وارد نظرسنجی شدم اما به هرحال میخوام بگم من قبلاً چندبار نظرم رو در مورد وبلاگ خوبتون گفتم و گفتم که برای من واقعا مفید و قابل استفاده بوده. نظر دوستتون محترمه. حس شما رو هم هنگام شنیدن صحبتای ایشون درک میکنم. اما اگر خودتون به این آثار علاقه دارید که ظاهرا دارید، لطف کنید و همچنان ادامه بدین. چون توانایی نجام این کار رو دارید. ممنون.

  24. اوت 16, 2010 در 9:42 ب.ظ.

    با سلام خدکت شما هموطن و دوست بسیار عزیزم…
    من خیلی وقته که مطالب وبلاگتون رو دنبال می کنم و از شما که چنین مطالب جالبی رو انداخته اید ممنونم. من به تاریخ و اشیای تاریخی علاقه ی بسیار زیادی دارم و تا کنون هیچ وبلاگی که برای من مفید باشه رو پیدا نکردم تا اینکه وب شما رو پیدا کردم و بسیار خوشحالم که چنین کسانی هستند تا حرفی از تاریخ بزنند. واقعاً باید به بعضی از مسئولین کشور بگیم خاک تو سرتون. اما نمیشه چون فرداش میان دستبند دستت میزنن و بقیه ی ماجرا.
    از شما می خواهم که باز هم مطلب و عکس های جالبتون رو در وبت بریزید و به حرف های این و اون هیچ توجهی نکنید چون اگه به حرف مردم گوش کنی،آدم به هیچ جایی نمیرسه و قول ما گله داری های فارسی ، اّو هم شَتو نی…
    من از طریق وب شما به تحقیقاتم ادامه می دهم، لطفا مطلب هایتان را درج کنید و تاریخ ایران باستان را جهانیان نشان دهید تا بدانند ایران چیست و ایران و ایرانی کیست؟
    خوشحال میشم به وب من هم سری بزنی و نظری بدی…
    ازت خواهش می کنم که ادامه بدهید…
    با آرزوی موفقیت شما در طول زندگی…التماس دعا،خدانگه دار

  25. MAS
    اوت 17, 2010 در 2:22 ب.ظ.

    بسیار حیفه که این وبلاگ بسته بشه !

  26. ارس
    اوت 19, 2010 در 7:34 ق.ظ.

    بسیار آموزنده و خواهش میکنم به این پست ها ادامه دهید

  27. nassermirza
    اوت 19, 2010 در 7:58 ب.ظ.

    دوست عزیز من له دلایل زیادی به تاریخ علاقه دارم و چون وبلاگ شما هم در مورد تاریخ است به آن سر می زنم در ضمن ویژگی وبلاگ شما که موجب می شه هم بهش سر بزنم اینه که تصاویر اشیا تاریخی رو از جاهای مختلق جمع می کنید. از دید من اشیا تاریخی اسناد بسیار مهم و بی طرف تاریخی هستند و می شه با بررسی اونها مطالبی را یافت که از اسناد مکتوب نمی شه بدست اورد. در ضمن من در وبلاگ شما تصاویری را دیدم که اصلا فکر نمی کردم وجود داشته باشه مثلا اون جام شیشه ای دوره ساسانی , کوزه لعابدار خراسانی , بشقاب دارای نقش جنگ والرین و شاپور.
    در ضمن از سخن تاریخ ناشناسان دلگیر نشو . اگر سی و سه پل برای دوست شما بی مزه است برای من بسیار زیبا و با ارزشه ! شما با دوستت دوستی کن اما مطالب تاریخی ات را برای ما بگو ما مشتاق دیدن و شنیدنیم.

  28. اوت 23, 2010 در 7:44 ق.ظ.

    وبلاگ شما ، وبلاگ کاملی هستش، همین چند وقت پیش مطالب شما در مورد بشقاب های ساسانی کمک خیلی زیاد به من برای پروژه دانشگاه کرد. واقعا مطالب کامل و خوبی هستند.

  29. S
    اوت 23, 2010 در 4:28 ب.ظ.

    سلام. من اولین باریه اینجا کامنت می ذارم. این وبلاگ برای من خیلی هیجان انگیز بوده. غبار زدوده شده از زیبایی ها و شکوه هزاران ساله، این احساس را در من به وجود می آورد که روزی غبار فقر و نومیدی هم از چهره ایرانمان زدوده خواهد شد. شاید آن روز دوست شما هم عینک بدبینی اش را بردارد و بتواند زیبایی سی و سه پل و تاریخ کشورش را درک کند.
    در شرایطی که داخل و خارج برای نابودی فرهنگ ایران همدست شدند وجود چنین وبلاگی حقیقتا غنیمته. متاسفانه وضعیت بدی بر اوضاع روحی در کشور حاکمه که خیلی ها رو از ایرانی بودنشون زده کرده. اجازه ندهید دلسردیشان به شما منتقل شود.

  30. ماشین باز
    اوت 27, 2010 در 10:46 ق.ظ.

    من هم برای اولین بار به سایت شما میام و با تندیس زن باستان ایران که تو بالاترین لینک شده بود اومدم این سایت.
    من هم مثل بقیه ی آدما عاشق موزه و دیدن اشیا قدیمی هستم و دوس دارم دربارشون بدونم. مخصوصا ایران خودمون.
    اینجا یه جور موزه ی اینترنتی هست.
    از این به بعد شما رو از طریق گودر دنبال می کنم. ازتون می خوام که حتما به کارتون ادامه بدید. مرسی

  31. حامد
    اکتبر 9, 2010 در 12:20 ب.ظ.

    من مطالب شما را مطالعه می کنم. مطالب بسیار مفید و جالب ای را ارایه می کنید. شبهای با سحری را برایتان آرزو می کنم.

  32. محمد
    اکتبر 22, 2010 در 8:27 ب.ظ.

    سلام
    من یک متالورژم در رابطه با فلزات در ایران باستان تحقیق میکردم.
    وبلاگ شما تنها وبلاگی بود که نه تنها مطالب منحصر به فرد و دسته بندی شده داشت بلکه بسیار کامل هم بود.
    و حتی بنده خیلی مشتاق هستم که بتونم به وبلاگتون یه جورایی کمک کنم.این هم ایمیلم
    ما واقعا از تمدن خودمون دور افتادیم.

    واقعا از مطالب بسیار عالی که در وبلاگتون گذاشتید کمال تشکر رو دارم.

    • raeeka
      اکتبر 28, 2010 در 5:43 ق.ظ.

      خواهش می کنم محمد جان. خوشحالم اگر مطالب اینجا کمی مفید بوده. در مورد کمک هم، بسیار خوشحال خواهم شد. اگر سرم کمی خلوت تر بشه، قصد دارم بخش انگلیسی باری اینجا راه اندازی کنم، با هدف جذب مخاطب غیر ایرانی. اگر در این مورد کمکی از دوستان بر بیاد، بسیار مفید خواهد بود.

  33. محمد
    اکتبر 23, 2010 در 6:45 ب.ظ.

    این لینکم در رابطه با به تاراج بردن اشیا قیمتی از ایران در دورانه قاجاره فکر کنم به درد سایتتون بخوره:
    http://www.jadidonline.com/images/stories/flash_multimedia/Susa_shush_test/susa_high.html

  34. بهرنگ
    ژانویه 15, 2011 در 6:14 ب.ظ.

    درود
    نوشته‏های شما برای من و همکارانم بسیار آموزنده هستند. امیدوارم مطالب شما ادامه پیدا کنند. برای من که با مردمان تهیدست (چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ آشنایی با تاریخ و هنر و فرهنگ) بسیار مراوده دارم و برخورد میکنم، ارزش کارهای شما بسیار زیاد است و من به راحتی نوشته های شما رو در اختیار کسانی قرار می‏گذارم که تشنه تاریخ و هنر گذشته هستند و در عین حال به دلایل مختلف حال و حوصله جستجو درباره آن را ندارند و البته دسترسی مناسبی هم ندارند! شاید این ویژگی برای ایرانی‏ها ناآشنا نباشد. افسوس!
    در مورد اهمیت تاریخ و هنر گفته ها فراوان گفته شده و نیک میدانم که شما نیز آگاه هستید. لطفا به نوشتن ادامه دهید. با دیدن عکسهای وبلاگ شما بسیار لذت میبرم و از اینکه در اختیار دیگران قرار میدهم خوشحالم. هموطن عزیزم! ناآگاهی دیگران در ایران برای من بسیار آزاردهنده است. از طرفی وبلاگ شما یک لینک برای رسیدن به آگاهی است. فراموش نکنید که من با کمک وبلاگ شما در ایران و در شهر کرمانشاه مشغول آگاه‏سازی اطرافیان خودم در مورد هنر و تاریخ گذشته میهن هستم. ادامه دهید . . . .
    اگر افتخار این رو داشته باشم که با شما از طریق ایمیل در ارتباط باشم بسیار خوشحال و مفتخر خواهم شد. از آنجایی که ایمیل شما رو ندارم خواهشمندم با فرستادن یک ایمیل منو از آدرس پست الکترونیکی خودتون با خبر کنید
    موفق باشید
    ارادتمند شما
    بهرنگ فیض آقایی از کرمانشاه

    • raeeka
      ژانویه 16, 2011 در 4:05 ق.ظ.

      بهرنگ جان سپاس از لطفی که داشتی. جملاتت قوت قلب بود. خوشحالم که این وبلاگ، علاوه بر یک علاقه ی شخصی، تونسته قدمی باشه برای گردآوری پیشینه ی پراکنده شده ی ما در موزه های دنیا و در اختیار علاقه مندان قرار دادنشون. به نوشتن ادامه خواهم داد که تا حد امکان این مجموعه رو کامل و کامل تر کنم.
      در مورد ایمیل هم باید یک ایمیل غیر کاری درست کنم و براتون ایمیل بزنم. تا اون زمان از همین وبلاگ هم می شه برای ارتباط استفاده کرد. اگر به هر دلیل هم نخواستید که پیامتون به صورت عمومی نمایش داده بشه، کافیه در پیام ذکر کنید.
      پیروز باشید.

  35. محمد
    ژانویه 27, 2011 در 10:52 ب.ظ.

    من یک عقیده ای در مورد خووندن تاریخ دارم که معمولا به آدم هایی که حوصله ی مواجهه شدن با اون رو ندارن میگم. همیشه بهشون می گم مردمی که تاریخ سرزمینشون رو مطالعه نمی کنن تاریخ براشون تکرار می شه. پس اگر گذشته بدی رو پشت سر گذاشتی خیلی بیشتر باید تلاش کنی. چون بازه ی بزرگنری از زمان رو باید مد نظر قرار بدی. درس از گذشته برای ساخت تاریخ. یا همون تاریخ رو در دست گرفتن. یعنی انسانی زندگی کردن 🙂

  36. morteza.mokhberi
    سپتامبر 13, 2011 در 5:46 ق.ظ.

    با درود بر شما از بازدیدکنندگان هر روزه شما هستم بسیار زحمت کشیدید و از شما تشکر می کنم با توجه به علاقه خودم به موضوعات تاریخی این سایت را میبینم و خوشحالم که آثاری را میشه در اینجا دید که برای دیدنش باید هزینه هنگفتی تا آن سوی دنیا پرداخت شود.امیدورام سربلند و پیروز باشید.به امید ایرانی بهتر

  37. محسن
    نوامبر 9, 2011 در 4:05 ب.ظ.

    سلام دوست عزیز. من امشب وبلاگ شما رو به صورت اتفاقی پیدا کردم. باور کن اونقدر هیجان زده شدم که نتونستم به کار خودم ( کار کردن بر روی پایان نامه) امشب کار کنم و ساعت ها در وبلاگ شما مطالب ارزشمندتون رو می خوندم.از شما ممنونم که با نشان دادن این همه زیبایی که از دیدگان ما مخفی بودند ، باعث خودآگاهی می شوید. باور کن اونقدر حس زیبایی در من شکل گرفت که ااین ایده به ذهنم اومد که هر طور شده از سایت شما به عنوان منبعی مهم و غنی استفاده کنم برای معرفی فرهنگ غنی ایران.
    موفق و پیروز باشید

  38. حسین
    ژوئن 9, 2014 در 12:22 ب.ظ.

    با سلام خدمت شما من خودم به باستانشناسی خیلی علاقه دارم و خیلی وقت دنبال یه همچین جایی مثل این جا میگشتم تا وقتی سایت شما رو پیدا کردم و تقریبا تمام مطالبتون رو دنبال میکنم و امیدوارم به کارتون ادامه بدید چون تقریبا توی تمام اینترنت کسی مثل شما فعالیت نمی کنه واقعا ممنون.

  39. احمد
    مه 15, 2015 در 7:49 ب.ظ.

    به اندازه ی تمام کتابهایی که تاالان خوندم از مطالبتون بهره بردم سپاس سپاس سپاس

  40. ehsan
    دسامبر 4, 2016 در 10:08 ب.ظ.

    سلام ، مطالب جالب ، دقیق و عکس های با کیفیت و کمتر دیده شده ای که در این سایت بارگزاری می شود آن قدر ارزشمند و مفید فایده است که امیدوارم هیچ گاه از ادامه این راه مایوس نشوید.
    شاد و پیروز باشید

  41. دسامبر 23, 2016 در 8:16 ب.ظ.

    به کارت ادامه بده شب های بی سحر کامل ترین آرشیو انلاین وموزه مجازی آثار ایرانیه هر کسی ارزش فرهنگ رو نمیتونه بفهمه من برای ترویج هویت ملی که سی ساله سرکوب شده و برای افزودن به دانسته های خودم از سایت شما بازدید میکنم و لازمه بگم تک و بینظیر هستید

  42. ژانویه 7, 2017 در 1:37 ق.ظ.

    عزیز جان . شما یکی از پیشگامان رنسانس نوین ایران هستی و کوششی که در معرفئ آثار باستانئ ایران نمودی، بزرگترین گام در برپائئ ملیتی استوار بر بنیاد هویت بومی ـ ایرانی برداشته ای و مطمئن باش ملت محجوب ایران همیشه از شما به نیکی یاد خواهد کرد . به کوشش ادامه بده که درنگ جایز نیست . موفق باشی گرامی .

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

